donderdag 22 augustus 2013

Jam en etiketten


De jam was erg leuk om te maken. We hebben het vrij eenvoudig gehouden. Zo hebben we geleisuiker gebruikt en dit in een 1:1 verhouding. Daarna hebben we de jam aan de kook bebracht en 7 minuten laten koken.
Van de zwarte bessen zouden we eerst alleen gelei maken, maar we hadden zoveel over dat we besloten om ook jam te maken. Het is nu een jam geworden met hier en daar een takje. 

De zwartebessengelei en -jam werd heel gemakkelijk stevig. De komt doordat zwartebessen veel pectine bevatten. 
Aan de frambozen heb ik wat citroensap toegevoegd. Deze jam is minder stevig geworden (frambozen bevatten veel minder pectine) maar wel nog stevig genoeg om het echt jam te noemen. 

De jametiketten waren net zo leuk om te maken en misschien nog wel leuker! 

Ik heb ze allemaal via Pinterest gevonden



De etiketten die ik gebruikte voor de gelei vond ik op de blog van Bringinghomeezra

Zwartebessenjam: (ik kan deze niet meer vinden, maar ik zoek later verder..)


Frambozenjam:  De Etiketten met de circus-uitstraling vond ik  op de blog van nightofmystery. Deze etiketten waren al voorgedrukt met woorden als popcorn en hotdog. Daar heb ik een wit kader overheen geplaatst en daaroverheen heb ik weer mijn eigen tekst geschreven.
Het ronde etiket heb ik van jonesdesigncompany.com Dit is een blog van een moeder met vier kinderen met af en toe heel herkenbare verhalen.

Het hartje met 'homemade' vond ik op de site eatdrinkchic. Hier vind je nog wel meer freebies, free printables, labels en etiketten. Ze zijn ook nog eens allemaal even leuk!
Oja en natuurlijk de jongen en hem meisje Deze etiketten zijn eigenlijk voor een koffie-takaway beker. Ik gebruikte ze omdat de oude etiketten van sommige potjes heel moeilijk afgingen en ze heel lelijk of heel plakkerig bleven. Met deze grote labels kon ik dat verbergen. Ik vind ze op momsshoppingengine 

Geen opmerkingen: